• Els actors de 'Caídos del Zielo' són aplaudits després de la representació
    • Elenc d'actors i voluntaris que han participat a l'obra ‘Nadie’

Teatre inclusiu per donar altaveu als ‘invisibles’

06 03 2020

El teatre és una poderosa eina d'inclusió, com han demostrat aquesta setmana a Saragossa els membres de la Companyia ‘Caídos del Zielo’, que han representat dues funcions protagonitzades per persones en risc d'exclusió social, entre elles diverses persones acompanyades per l'Obra Social San Vicente de Paúl.

El Teatre del Mercat de Saragossa ha acollit les dues funcions previstes, ara com ara, de ‘Nadie’, basada en l'obra 'Magia Cafè', de Paloma Pedrero. I a les dues sessions s'ha penjat el cartell de no hi ha entrades. L'expectació provocada per aquesta estrena ha estat molt alta i els actors no han defraudat sobre l'escenari.

Totes dues actuacions han acabat amb el públic en peus dedicant un sonor i llarg aplaudiment als actors, que contents i emocionats han agraït des de l'escenari el reconeixement, després de set mesos d'assaig. Durant el llarg camí fins a estrenar l'obra, els actors han comptat amb el suport de professionals tant de les arts escèniques com del treball social.

També s'han implicat les nou entitats de Saragossa que treballen amb persones sense llar a la ciutat. Entre els actors que han participat en l'obra hi ha refugiats, immigrants, persones sense llar, dones maltractades i persones amb discapacitat, gent que en el dia a dia moltes vegades resulten invisibles als ulls de la societat, però que aquesta setmana han estat protagonistes i el treball de les quals ha sortit reflectit en els mitjans de comunicació aragonesos.

Damunt de l'escenari, els personatges es reuneixen en un petit cafè enmig d'un parc. En aquest lloc de trobada, càlida i íntima, els actors han explicat les seves històries vitals.

En la roda de premsa de presentació de l'espectacle, el director de l'obra, Félix Martín, va destacar que la paraula clau de l'obra “és inclusió. Ajuntem a persones que sofreixen unes circumstàncies, i que viuen una realitat molt dura, amb unes altres que no sofreixen aquestes circumstàncies. I busquem un lloc per conviure".