“Acollim, fem vincle, acompanyem persones”

30 04 2018 Filles de la Caritat Fundació Social Publicacions/Publicaciones Companyia de les Filles de la Caritat

La Companyia de les Filles de la Caritat a Catalunya disposa en total de 7 obres (CRAE Casa Solaz Infantil, CRAE La Caritat, CRAE Complex Maricel, l’Àgora, Llar de Pau, Obra Social Santa Lluïsa de Marillac, Residència Betània) i 3 projectes socials (Espai Rosalia Rendu -Vincles, DiSA Sagrada Família, Icària) des d’on s’atenen a infants, joves, adults i gent gran en situació de risc social. En aquesta memòria comunicativa de l’any 2017, queda reflectit quina és la seva missió, qui és i què fa cadascú, i alguns dels indicadors més rellevants. “Acompanyem, fem vincle, acollim persones” és el seu lema.

Filles Caritat Fundació Social és una organització que gestiona l’acció social de la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül. “Des de fa prop de quatre segles, moltes dones d’arreu del món han dedicat la seva vida al servei de les persones més pobres i desemparades. El seu servei i vocació s’inspiren en Jesús, font i model de tot amor”.

Aquest any 2017 s’han atès a 4.290 persones a Catalunya. La Companyia de les Filles de la Caritat està atenta a l’hora de descobrir les noves formes de pobresa i donar a conèixer les causes que la generen per així donar-hi resposta.

A més a més, val destacar que aquest any s’han celebrat els 400 anys de carisma vicencià, s’ha unificat la província de Barcelona amb la de Pamplona conformant-ne una nova anomenada Espanya Este, s’ha participat en el rodatge de la pel·lícula “Red en libertad” sobre la vida de la filla de la caritat Elena Studler, i s’ha iniciat un nou projecte anomenat Châtillon per atendre a persones refugiades.

El text vol aportar transparència en quines accions s’han realitzat, com s’ha acompanyat a les persones, fotografies i xifres que expliquen els ingressos i despeses, i frases de testimonis des de cadascuna de les obres.

L’acció social que realitza la Companyia de Filles de la Caritat a Catalunya és possible gràcies a les 148 persones contractades i a les 381 persones voluntàries que aquest any 2017 han atès a 4.290 persones. Volem agrair també la col·laboració de 65 entitats i 300 donants particulars que ens han ajudat a continuar amb la nostra tasca.

Documents adjunts