Barbacoa a Arenys de Munt

09 10 2018 Obra Social Santa Lluïsa de Marillac Llar de Pau

Santa Lluïsa de Marillac i Llar de Pau tornen a celebrar la festivitat de Sant Vicenç de Paül fent una graellada a Arenys de Munt.

Com ja és habitual, i sempre que el temps ho permet, quan arriba la festivitat del nostre fundador, sant Vicenç de Paül , totes les obres de la Companyia preparen  un “acte especial”.

Santa Lluïsa de Marillac i Llar de Pau ja fa anys que organitzen una barbacoa per totes les persones que participen dels projectes: voluntaris, residents, professionals....,  aquests es reserven la data per poder ser presents a la celebració.

El lloc escollit i conegut,  és Arenys de Munt, on hi ha un indret ideal per passar el dia i disfrutar d'una bona barbacoa. Un espai natural amb arbres, un rierol, i taules de pedra on poder fer un bon pícnic.
Els focs, les graelles, la calor,... són els principals protagonistes de la jornada. Van ser molts els ajudants que van voler col·laborar, tot i que sabien que haurien de passar una estona de xafogor per tal de que la carn estigués al seu punt.

L'olor de “llar de foc”, per a molts  significa nostàlgia, records d'altra època, records d'hivern, de fred, de família, de felicitat......,  altres, en canvi, només es van apropar per ajudar a preparar un menjar exquisit i casolà.
Recordem, també que, el punt central de l’indret és un santuari dedicat a la Mare de Déu  de Lurdes, construït el 1924.  Com és costum reprodueix la Gruta de Massabielle, el poblet francès on es troba el santuari  de Lurdes, on segons la tradició Maria es va aparèixer a una nena l'any 1858. Lloc de peregrinació Mariana del sud de França. Allà, qui  ho va voler, va poder  visitar-ho,  i més d’un es va fer una foto al costat de l’ermita.

Una festivitat tranquil·la i relaxada, on els dos centres, Santa Lluïsa de Marillac i Llar de Pau vam passar una jornada que per a molts significarà  records plens de joia que els duraran per sempre