“El carisma roman i avança”

29 06 2017 Fundació/Fundación Actes/Actos Companyia de les Filles de la Caritat

Un any més se celebren aquestes jornades interprovincials d'acció social de les Filles de la Caritat. Al voltant de 300 persones implicades a aquest sector han pogut gaudir d'aquests dies de formació i trobada per reforçar vincles.

L'objectiu general ha estat profunditzar a l'espiritualitat del Carisma vicencià com a eix vertebrador de cadascun dels projectes, a més de celebrar el 400 aniversari del Carisma. Els participants han pogut familiaritzar-se amb l'historia de la Companyia, reflexionar sobre l'evolució del Carisma en l'avui, i imaginar possibles innovacions en els processos.

Per a això s'ha comptat amb tres ponències. La primera de Javier Chento on es va parlar de l'origen del Carisma, de sant Vicenç de Paul i de santa Lluïsa de Marillac i de la figura de Federico de Ozanam. La segona ponència ha estat guiada per Carlos Peñayroa que ha parlat de l'evolució del Carisma avui, i sobre com a innovar des de la motivació. I ja per finalitzar, César García-Rincón ha exposat les claus per revifar la capacitat d'explorar nous espais, nous reptes. Totes les ponències han anat acompanyades de grups de treball on s'han barrejat persones provinents de diverses províncies. Els resultats dels grups de reflexió han estat exposats a l'auditori a la tarda, d'aquesta manera han pogut compartir conclusions.

També hi ha hagut temps de descans i esbarjo. S'ha celebrat una festa de províncies, cada grup geogràfic ha preparat una activitat lligada als valors que defensa la companyia de les Filles de la Caritat, i a més a més, cada lloc ha ofert menjar típic de la zona. La província de Barcelona, gràcies a la feina i creativitat de les obres socials Llar de Pau i Santa Lluïsa de Marillac, ha projectat un audiovisual, regalat un detall i proposat un joc per tractar el valor de la "Caritat". Al final, s'ha donat menjar pa amb tomàquet, fuet i botifarra blanca.

Les passejades i els sopars per Salamanca tampoc han faltat. Salamanca, fantàstica ciutat universitària i medieval, amb els seus racons ha convidat als participants a conèixer-se en un espai més informal. N'hi ha que han preferit quedar-se a Santa Marta de Tormes on els pares paüls han allotjat els participants. L'indret compta amb un claustre i jardins per a descansar. Una nit s'ha projectat la pel·lícula de Monsieur Vincent, i en una altra s'han pogut sentir petards de festa de sant Joan de Sahagún.

S'espera que l'any que ve, la jornada tingui la mateixa o major participació. És una bona oportunitat per a fer presents la visió, la missió i els valors pels quals es treballa, i conèixer a companys que caminen en la mateixa direcció arreu del territori.

Documents adjunts