Introducció de tauletes digitals a DiSA Sagrada Família

02 11 2017 DiSA Sagrada Família Adults i famílies/Adultos y familias Voluntariat/Voluntariado Formacions/Formaciones

Des d’inicis de setembre, el centre de distribució solidària d’aliments, que hi ha a Sagrada Família, ha introduït quatre tauletes digitals. La dinàmica de funcionament ha canviat. La persona que s’acompanya des d’aquest servei és rebuda per un voluntari que duu una tauleta digital a les mans. El dispositiu està connectat on-line a la base de dades central, per tant s’hi pot accedir a la informació registrada d’aquella persona en el moment d’atendre-la.

A la pantalla, serà indicat el nom i dades personals com  el nombre de membres que hi ha a la família, o la quantitat de punts que té per gastar al banc d’aliments. La quantitat de punts dependrà de la unitat familiar, a més membres, més punts.

El sistema de punts és com una moneda interna. Posem per cas que una família de 2 persones tingui 75 punts per consumir al mes, seria els que tindria per gastar al banc d’aliments. Els productes dels quals es disposa, a les prestatgeries, estan etiquetats amb punts. El lliurament d’aliments es converteix en un simulacre, un entrenament, de compra. Els productes tindran més o menys punts depenent de l’oferta i la demanda.

El voluntari anirà marcant els productes que la persona s’endú i la tauleta digital memoritzarà quantes existències de cada producte s’emporta, a l’hora que anirà descomptant els punts del marcatge inicial. Que el dispositiu estigui connectat on-line a la base de dades fa que el registre d’entrades i sortides de productes s’actualitzi en aquell mateix instant.

“En tot minut podem saber de què disposem al magatzem i què ens falta, ens adonarem de quins són els productes més demandats i quins se’ns queden en estoc. Això permet que els futurs recaptes d’aliments facin una crida més ajustada del que ens és necessari. També permet donar justificació immediata als donants com l’administració pública o al banc d’aliments europeu, podem mostrar actualitzat, el nostre registre d’entrades i sortides”, explica Inés Coll, coordinadora del projecte.

Els voluntaris passen per una formació prèvia on se’ls explica com funciona el dispositiu. En general, tots s’han mostrat entusiastes amb les tauletes que han facilitat molt la feina.