• Usuaris de l'Obra Social van repartir la xocolata entre els assistents a la festa
    • Els membres de la Coral Clavé XXI durant la seva actuació
    • Els assistents a la festa es van animar a formar la conga al ritme de la música
    • El públic es va animar amb les cançons de rumba i molts van sortir a ballar
    • El públic es va animar amb les cançons de rumba
    • El grupo Micu interpretó varias canciones que arrancaron a bailar a los asistentes

La Barceloneta celebra Santa Lluïsa al ritme de la rumba

09 05 2019 Obra Social Santa Lluïsa de Marillac Actes/Actos

La celebració del dia de Santa Lluïsa de Marillacs'ha avançat aquest any un dia en l'Obra Social de Barcelona que porta per nom a la fundadora de la Companyia. Aquest dimecres 8 de maig, la Barceloneta va poder gaudir de la festa organitzada per les Filles de la Caritat, al costat dels voluntaris, treballadors i usuaris de l'Obra Social. També es van acostar a gaudir de la festa algunes de les dones i treballadores de Llar de Pau, així com veïns del barri i turistes que passaven per allí.

La vetllada va arrencar a les cinc de la tarda, amb l'actuació de la Coral Clavé XXI del Palau de la Música, formada per alumnes de l'escola Sant Joan Baptista de Barcelona. Els joves cantants van interpretar quatre cançons de la cantata del Follet Valent, davant l'atenta mirada del públic, que va aplaudir amb entusiasme en acabar el petit concert.

Després va arribar el torn de la rumba catalana del grup Micu, que va interpretar repertori propi, així com cançons tan populars com ‘El Muerto Vivo’ de Peret, ‘Sarandonga’ de Lolita Flores o ‘El Cuarto de Tula’ de Buenavista Social Club, que van provocar que molts dels assistents s'aixequessin dels seus seients i es posessin a ballar davant de l’escenari.

L'ambient es va anar animant i a poc a poc es van anar sumant nous ‘balladors’. Fins i tot es van arribar a formar diverses ‘congas’ que van recórrer la plaça d’Hilari Salvadó.

L'escenari es va adornar amb una tela de grans dimensions decorada en un taller de la pròpia Obra Social de Santa Lluïsa.

Quan el concert acabava, usuaris de l'Obra Social de Santa Lluïsa de Marillac, juntament amb treballadores i germanes, van repartir xocolata calenta i melindros entre tots els assistents, que van poder gaudir un any més de la festa en honor a la fundadora de la Companyia de les Filles de la Caritat.