• En España solo se reciclan el 8% de los teléfonos móviles

El mòbil que ja no utilitzes… té un gran valor

26 09 2019 Companyia de les Filles de la Caritat

A Espanya només es recicla el 8% del nombre de telèfons mòbils existents i les persones acostumen a acumular a casa els terminals antics, malgrat que normalment no tornen a utilitzar-se mai.

La dada és greu, doncs cada any es deixen d'utilitzar 24 milions de telèfons mòbils només a Espanya, un aparell elèctric que per funcionar necessita utilitzar un material molt valuós anomenat coltan i del qual la República Democràtica del Congo atresora el 80% de les reserves mundials. Aquesta dada, que podria ser positiva per a l'economia del país, és tot el contrari, perquè només el 3% de les 5.000 mines del país són oficials i més de 120 grups armats controlen mines, amb les quals es financen i on fan servir nens com a mà d'obra i tampoc es respecten els drets laborals.

Què fer amb el mòbil vell?

I la pregunta que sorgeix a continuació és: què fer amb el telèfon mòbil que ja no fem servir? El més important és no llançar-ho a la paperera o contenidor, perquè són molt contaminants. Una solució respectuosa amb el medi ambient i, alhora solidària, és donar-los a COVIDE-AMVE (Cooperació Vicenciana per al desenvolupament-acció missionera vicenciana d'Espanya), la ONGD de la Companyia de les Filles de la Caritat i dels Pares Paüls que donen suport a l'acció dels misioners/es repartits en 34 països d'Àfrica, Àsia i Amèrica Central i del Sud, principalment.

COVIDE-AMVE recull els telèfons mòbils usats per a lliurar-los a una empresa que es dedica a extreure el coltan dels terminals per a la seva reutilització i, a canvi, paga una petita quantitat de diners a COVIDE-AMVE amb la qual aquesta ONG subvenciona Projectes i Programes en favor dels col·lectius dels països més empobrits.

Col·laborar és tan senzill com fer arribar el mòbil que ja no utilitzes (només el telèfon, sense carregador) a la c/ Provença, 24 bx. Si vols més informació, pots trucar al telèfon 911962082, seu de COVIDE AMVE a Madrid, on t'informaran de com enviar els mòbils que ja no utilitzes.

Col·laborar amb Covide-AMVE

Una altra forma de col·laborar amb COVIDE-AMVE és apadrinant a un nen/a, mitjançant el Programa d'Ajudes a l'Estudi, que permet cobrir les despeses d'escolarització d'un nen/a o jove durant tot un any. Aquest projecte tracta de reduir l'alarmant xifra de 130 milions de nens en el món que no tenen accés a l'educació primària i són obligats a treballar.
Niños becados para estudiar en Balombo (Ángola)

COVIDE-AMVE treballa pel desenvolupament integral dels més pobres a tot el món, lluita contra la fam, el subdesenvolupament i la falta d'instrucció i treballa per eradicar les causes estructurals que les produeixen: la injustícia, el desigual repartiment dels béns i les oportunitats entre les persones i els pobles, la ignorància, els prejudicis, la insolidaritat, la indiferència i la crisi de valors humans, ètics i cristians.