• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

CRAE Casa Solaz és un centre residencial d'acció educativa de la Companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül, adreçat a infants i joves tutelats per la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l'Adolescència. La nostra acció està fonamentada en la justícia social i centrada en l'acollida i l'acompanyament en el procés de millora i promoció personal cap a l'autonomia i la realització del seu projecte de vida.

• Què fem?

Les situacions de desemparament familiar són motius pels quals un infant o adolescent és derivat a un CRAE. El nostre centre ofereix a aquests infants i adolescents un medi familiar alternatiu a l'inexistent o deteriorat d'origen. El nostre model educatiu està centrat en l'atenció personalitzada i participativa. El nostre objectiu és preparar-los pel seu futur acompanyant-los i orientant-los mitjançant el vincle, l'autonomia i els valors. Al centre s'explica als joves i als infants que la situació dificultosa per la qual estan passant podria haver arribat a qualsevol, que no ha estat conseqüència de les seves accions, i que aquí tornen a ser protagonistes.

• A qui atenem?

Atenem de manera ininterrompuda, des de l'any 1994, cada dia de l'any a infants i adolescents tutelats per la Direcció General d'atenció a la Infància i Adolescència. Per fer-ho, comptem amb un centre amb dues llars ubicat a Barcelona. Els educadors i educadores del centre acompanyen cada infant i adolescent en el seu camí cap a l'edat adulta. Aquests infants i adolescents venen amb una motxilla plena d'experiències traumàtiques i la nostra funció és crear un vincle per establir un canvi qualitatiu en les seves situacions personals.

• On som?

Carrer Provença 24, 08029 Barcelona
    Tel. 93 417 64 25 | Fax: 93 211 65 78

Mail:casasolaz@fillescaritatfundacio.org

Web: www.fillescaritatfundacio.org

Principals accions del darrer any:

Aquest any hem atès un total de 22 infants i joves 2 i 18 anys.

Disposem de 2 llars que funcionen com a unitats familiars.

13 infants i joves han participat d'activitats esportives

11 infants i joves han participat de colònies i campaments d'estiu.

22 infants i joves han tingut acompanyament sanitari.

142  acompanyaments a visites o proves mèdiques.

S’han realitzat més de 107 activitats lúdiques i 20 sortides culturals.

Comptem amb un equip humà de 15 persones contratades, i 3 voluntaris.

DOC/PDF