• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

L’Àgora és una obra social de la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül, adreçada a dones amb mesures d'execució penal, classificades en tercer grau penitenciari, soles o amb fills al càrrec. La nostra acció està fonamentada en la justícia social i centrada en l'acollida i l'acompanyament en el procés de millora i promoció personal cap a l'autonomia i la realització del seu projecte de vida.

• Què fem?

Oferim un espai residencial socioeducatiu, d'atenció continuada (24 hores) i ubicat en l'entorn comunitari. L'equip de professionals de l'Àgora realitza una intervenció d'orientació i acompanyament individuals, i de dinamització del grup de convivència. Treballem perquè la persona participi activament en el seu programa de millora personal i d'integració social: competències d'autogestió, comunicació, presa de decisions, formacions i vinculacions adaptatives amb la família, entorn, xarxes de suport, feina, activitats socials. La planificació del procés de tractament comprèn una línia de treball-progrés focalitzat en quatre àrees: personal, socio familiar, formativa-laboral i de reparació.

• A qui atenem?

A dones amb mesures d'execució penal, classificades en tercer grau penitenciari; a dones soles i, especialment, a dones amb fills a càrrec de 0 a 3 anys, que necessiten orientació per adquirir habilitats de cura, protecció, estima i educatives vers els fills, que garanteixin el seu creixement i benestar. Les persones ateses es troben en una situació personal d'alta vulnerabilitat i d'alt risc social, amb la necessitat d'adquirir i/o consolidar competències d'afrontament i superació de les seves dificultats.

• On som?

Carrer Provença 24, 08029, Barcelona.
    Mail: agora@fillescaritatfundacio.org

Principals accions del darrer any:

S’ha atès a 28 dones (d'entre 25 i 62 anys) i 2 nens/es (entre 0 i 2 anys).

S’han generat 17 processos de sortida i 21 processos d’alta.

S’ha facilitat que totes les dones realitzin un itinerari formatiu i/o d’inserció laboral.

El 86% de les dones han aconseguit una feina.

S’ha vetllat perquè les dones que ho necessiten (7 dones), rebin el tractament psicològic i/o psiquiàtric pertinent.

Totes les persones ateses han rebut el tractament mèdic necessari dins de la xarxa pública de serveis sanitaris.

Comptem amb un equip humà format per 3 professionals contractats.

DOC/PDF