• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

Llar de Pau és una obra social de la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül, adreçada a dones sense recursos en situació d'exclusió social. La nostra acció està fonamentada en la justícia social i centrada en l'acollida i l'acompanyament en el procés de millora i promoció personal cap a l'autonomia i la realització del seu projecte de vida.

• Què fem?

Donar resposta a les persones, especialment a les dones, que es troben en situacions de vulnerabilitat per tal de promoure la màxima autonomia en els processos d'inclusió. Les intervencions socioeducatives es fan des de l'atenció integral i individualitzada. Treballem de manera propera, acollidora i realista perquè la persona tingui la dignitat que per dret li pertoca, partint de la implicació i recursos propis. Oferim diferents serveis adreçats a persones en situació d'exclusió social:

• Centre de convalescència.
    • Pis Pont.
    • Espai d'acollida i capacitació.

• A qui atenem?

• Casa de Convalescència: Centre residencial d'estada limitada per a l'atenció de 25 dones que estan en període de convalescència i en situació d'exclusió social.
    • Pis Pont: Habitatge per a un màxim de 6 unitats familiars, formades per dones, amb o sense fills a càrrec, que necessiten un recurs residencial temporal per la situació de desprotecció.
    • Espai d'acollida i capacitació: Espai d'exigència mínima on s'ofereix un lloc de trobada i relació. Davant la pluralitat de situacions amb les quals ens trobem, s'ha ampliat l'atenció, oferint preparació laboral i un servei de suport i orientació a persones i famílies en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.
  • On som?

Av. Josep Jover, 2. 08023 Barcelona
    Mail: secretaria.lldp@fillescaritatfundacio.org

Principals accions del darrer any:

S'han realitzat 55 ingressos a la Casa de Convalescència, 24 amb problemes d'addiccions i 34 amb diagnòstic de salut mental.

Hem acollit 6 unitats familiars al pis pont.

Hem atès un total de 249 persones a l’Espai d’Acollida i Capacitació, 73 famílies amb ajudes puntuals i 8 famílies amb ajudes fixes, i al Centre de Dia a 14 persones.

Activitats destacades: Colònies a La Segarra, Tertúlia amb Montse Folc-Doctora Nutricionista i Dietista.
Visites a: Museu del Tren, Teatre Regina amb invitacions de Jordi LP i Concert Fundació Ressonance.

Projecte Aprenentatge i Servei amb l'Escola Solc Nou.

A Llar de Pau viu una comunitat de Filles de la Caritat que inspira i dinamitza l'acció, hi ha 63 voluntaris, 20 persones contractades, 17 estudiants en pràctiques i 4 persones realitzant mesures penals alternatives.

DOC/PDF